3.11.15

VARFÖR?

En blogg. En blogg? Har jag verkligen ork och framförallt tid att lägga ner på detta? För lusten finns, inget tvivel om det.

Men egentligen handlar det om att ta upp tråden igen, inte mer komplicerat än så. Den tråd som jag helt släppte i samband med att barnen kom för 10 år sedan. Fram till dess la jag, som det kan kännas nu med lite distans, oändligt med tid på... jaa, på det som jag nu egentligen sätter på pränt här, för allmän beskådan, fast med dagens verktyg.

Då var medlen först och främst min älskade "inredningspärm", den tidens mood board, att klippa och klistra reellt, med papper och sax och tidningar till hands.


Det var min och syrrans årligen återkommande "designhelg" då vi scannade av storstäders butiker, främst inom inredning, gata upp och gata ner, kvarter in och kvarter ut, stadsdel för stadsdel, till fots eller med cykel. Detta med otaliga excel-dokument som resultat, listor med adresser till butiker, platser och fik som inte får missas, intryck och betyg på ex sortiment och styling.


Tiden jag fyllde med detta fylldes helt naturligt av tid med barnen vilket ju är underbart, men nu när de är så pass stora att deras kvällar fylls av aktiviteter. Jag ser en öppning att ta upp tråden där jag slutade. Har funderat på detta sedan, ja på allvar sedan en föreläsning jag hörde med Isabelle McAllister på Allerdagarna 2014 (http://isabelle.se/foredrag/) och som inspirerade mig så att jag under bilresan hem efteråt hade huvudet fullt av idéer och uppslag som jag ville sätta till verket. Men tiden fanns fortfarande inte.

Att den gör det nu, fullt ut, betvivlar jag å det grövsta, därför har jag inga ambitioner att nå ut till folk. Jag gör detta för min egen skull, för att dokumentera upplevelser. Att kombinera några saker jag älskar och inte kan bli mätt på. INSPIRATION. KARTOR. LISTOR. FÖLJA UPP och utvärdera på nytt. Sporadiskt, i mån om tid och ork. Och underlag. Så kul! So here I go... again.



Det var då.

Följ på instagram! www.instagram.com/bortabramenhemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar