9.1.16

UTFLYKT TILL SÄVSJÖ

Vi har länge haft bevakning på ett ytterligare Frisco soffbord av Folke Ohlsson till vår lilla soffbordsgrupp. Vi har efter mycket stötande och blötande kommit fram till att det är det enda som skulle passa in i gänget, både form- storleks- och utseendemässigt. Och så äntligen dök det upp på Blocket. I Sävsjö. Så det var bara att styra kosan ditåt i snö-moddet. Men när man ska hämta hem en ny familje-medlem är ju avstånd inget hinder. Så nu står det så fint här i rummet. Måste dock slipas ner något och lackas om, men det får bli ett projekt för våren. En jättefin liten hylla följde med, perfekt för alla tidningar som ligger och dräller.


Och så njuter jag av de vackra sex-kantiga ljusstakarna i kork som jag fick i julklapp av min syster som vet precis vad jag vill ha. Från Martina Ek. Mycket sex-kantigt nu...



När jag ändå var i Sävsjö måste jag göra ett besök i deras båda mysiga inrednings-butiker. Sockerklaras och Baazar. Väl värda ett besök.

Sockerklaras






Baazar






Bazaar ligger i Sävsjös gamla stationshus. Här finns många vackra gamla möbler från Kina, Tibet och Mongoliet och nytillverkade orientaliska möbler och mycket inspiration från Marrakech myllrande marknader.


Följ på instagram! www.instagram.com/bortabramenhemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar