13.8.16

VARDAGSLYX I AUGUSTI

Äntligen vardag. Tänkte ta ett smärre krafttag med krukväxterna idag, som nästan somnat in under semestern. Krukor fulla med vatten, kaktusar som inte står själva, vissna blad, övervattnade stackare osv osv. Blir därför lycklig att se alla fina krukor som syns på flöden här och var. Även om jag inte kommer köpa kan jag få inspiration till omplantering. Typisk vardagslyx!

DBKD (Design by Karin Dahlén) har tagit fram vackra krukor, varav Cloudy varit frekvent inte minst i sociala medier.



Cloudy kommer också i greige, ser lovande ut!

Och så fick jag nyligen upp ögonen för denna kruka, Pure.


En accessoar i form av handväska såhär i augusti-tid är väl också helt i sin ordning! Denna vackra skapelse kommer från Littephant.



Denna tjusiga tapet från Sandbergs påminner mig om Morris mönster. Bohemisk salongskänsla tycker jag, något jag verkligen tilltalas av just nu.


Ja summa summarum går mycket i mitt liv i pistage och mint just nu. Helt omedvetet märker jag att saker och ting jag lägger märke till och mina ögon fastnar på har denna ljuvligt befriande kulör. Dessutom är lantköket i stugan äntligen klart, så här kommer en lika mintgrön bild därifrån. 



Följ på instagram! www.instagram.com/bortabramenhemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar